Elämän tarinoi







Rauhan todistus:

On suurta armoa olla Jeesuksen oma. Jeesus on kuolemansa kautta valmistanut meille pelastuksen. On liian monia, jotka etsivät elämäänsä rauhaa, tyydytystä tyhjiltä lähteiltä. Yksin Jeesus voi antaa ihmiselle todellisen ilon ja rauhan.

Nöyrry Jeesuksen eteen ja pyydä, että Hän antaa syntisi anteeksi. Jeesus on uskollinen ja voi varjella sinut perille asti taivaaseen. Toivon riemullista uutta vuotta kaikille näissä merkeissä.

Maan turhuudella tyydyttääkö voisi sen janon, joka kaipaa Jumalaa. Vaikk nautintojen vaahtoa sä joisit, et pisaraakaan tuohon janoon saa.
Siunausta.

Rauha Hangasluoma

rauha.jpg

Marjan todistus "Sirpaleet":

mrvierikko.jpg

Jesaja 55:1-3,... miksi annoitte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse?
Kadulle heitetty, särjetty kaljapullo, mitä se kertoo?
Sinäkin olet varmasti usein harmitellut samaa näkyä.

Jonkun sekin on korjattava pois, ennen kuin se tekee tuhoa tuntemattomille. Olen joskus huokaissut ylöspäin: anna minun kirjoittaa siitä juttu. Pullo on tuottanut pettymyksen, kun sen kohtalo on tuon näköinen. Sinut pullo ostettiin, ehkä viimeisillä rahoilla.

Minäkin muistelen nuoruuttani: elin, synnin laineilla leikitellen, kiitos Jumalalle, että en heittäytynyt ihan kaikkeen mukaan, uskoon tultuani vasta aloin elää täysillä. Isän esirukoukset varmasti kantoivat pahimman yli. Silti koin ihmissuhteissa pettymyksiä, jäin vaille todellista rakkautta. Siksi Kristuksen rakkaus kelpasi minulle sellaisenaan.

Muistan, kuinka viikonloppuna aina odotin malttamattomana. Koko lauantaipäivä meni valmistellessa kemuihin lähtöön. Vaatteiden piti olla puhtaat, ja muutenkin mieli oli täynnä jännitystä. Sunnuntaina vaatteet olivat tupakansavussa, ja mieli samea. Nyt kun ajattelen, kirkkotiellä koen pyhää iloa. Ikinä en olisi uskontielle lähtenyt ja pysynyt siellä, ellen olisi kokenut sitä onnellisena ja iloisena asiana. Se oli suuri löytö jo elämäni keväässä.
Pullo lupaa paljon, särkee sydämiä ja voi tuottaa katkeria muistoja. Päihteitä emme tarvitse ollenkaan. Jumalan sanan tulisi saada ravita meitä. Onhan se elävää sanaa, joka pystyy hoitamaan syviäkin alueita sielussamme.
Miksi me aikuiset annamme kristillisyydestä niin happaman kuvan nuorillemme? Monet saavat elää liian pinnallista uskonelämää. Jos se ei vaadi mitään, ei se anna mitään, voimme todeta. Voi jos kaikki nuoret joutuvat kulkemaan synnin köyhdyttävillä teillä etsiessään sitä jotain.
Tahdon kertoa särkyneille: Ei siruja heitetä pois. Kallista halpa savikin Mestarin kädessä ois. Anna ystävä Jeesukselle särkyneen sydämesi sirpaleet. Rukoile häntä elämääsi. Jeesuksen kanssa voit turvallisesti käydä kohti tulevaa. Olen onnellinen, ylionnellinen, kun Jeesuksen oma mä oon. Jeesus rakastaa sinua.

Marja-Riitta Vierikko

Annikin todistus:

Vähän yli 50 vuotta sitten olimme puolisoni kanssa astumassa vihittäväksi. Meidät vihittiin kotona pienen läheisten joukon ympäröimänä. Tuo pieni joukko lauloi meille "häämarssiksi" Hengellisen laulukirjan laulun 333: "Jeesuksen mä kanssain tahdon, kun en yksin uskalla." Voi, kuinka hyvä on ollut kulkea tätä matkaa Jeesuksen kanssa. On ollut monenlaisia vaiheita elämässä;

on ollut sairautta, kuolemaa, mutta toki paljon ilon ja kiitoksen aiheita. Jeesus ei ole jättänyt missään vaiheessa. Monta itse valittua tietä on tullut kokeilluksi. Ei voi lyödä rintoihinsa, että olisi onnistunut kaikessa. Ihminen kun on, on myös heikkouksia. Mutta se on ihanaa ja suuri kiitoksen aihe, että aina, kun ymmärtää palata takaisin, pyytää anteeksi virheitään ja syntejään, Jeesus ottaa vastaan ja vapauttaa.

Jumalan armo ja rakkaus on ihmeellinen. Jos en tieten tahtoen jätä tätä tietä, niin Jeesus on uskollinen eikä jätä, Hänen rakkautensa kestää loppuun asti. Voin koko sydämestäni suositella tätä tietä. Jeesus antaa elämääsi rauhan ja levon: "Silloin mitään pelkää en, Jeesuksehen turvaten. Tahdon käydä nurkumatta, askeleitaan seuraten."

Annikki Tuominiemi

annikki.bmp

Mervin todistus:

mervi.jpg

Annoin elämäni Jeesukselle 8.1.1982. Tiesin tuona päivänä, että tarvitsen Jeesusta, ja kerroin sen äidilleni.

Kotitalossani oli pidetty paljon hengellisiä tilaisuuksia, joten olin päässyt kosketuksiin Raamatun ja uskovien kanssa. Paappani, joka asui talomme yläkerrassa, oli uskovainen. En edes oikein ymmärtänyt, mitä se tarkoitti, ennen kuin tuona päivänä tammikuussa 1982.

Äiti ja isä olivat tulleet uskoon vuoden 1981 loppupuolella. Olin tuolloin 10-vuotias enkä oikein ymmärtänyt, mistä asiassa on kyse, mutta näin muutoksia, joita se toi tullessaan: isä lauleskeli Jeesuksesta kertovia lauluja eikä enää kiroillut.

Paappani oli joutunut vuoden vaihteen tienoilla sairaalaan. Sitten tammikuun 8. päivä sairaalasta soitettiin: paappa oli kuollut. Paappa oli minulle tärkeä ihminen. Hän oli leikkinyt, piirrellyt ja kulkenut pitkin metsiä kanssani. Nyt olin menettänyt hänet. Tiesin hänen menneen taivaan kotiin, mutta samalla tiesin, etten itse ollut matkalla sinne. Tajusin, että äiti ja isä ovat tehneet ratkaisun seurata Jeesusta, joten he olivat matkalla taivaaseen.

Halusin päästä taivaaseen, mutta tiesin, etten ollut sinne kelvollinen. Vaikka olin vasta 10-vuotias, tiesin, että olen rikkonut Jumalaa vastaan, tai ainakin tiesin sen, että en seuraa Jeesusta. Kerroin äidille, että haluan tehdä saman ratkaisun, kuin minkä hän ja isä ovat tehneet. Äiti rukoili puolestani.

Tuo hetki oli uusi alku. Tulin uskoon eli aloin uskoa Jeesukseen syntieni sovittajana. Annoin elämäni Hänelle – halusin elää, niin kuin Hän haluaa minun elävän: yhteydessä kanssaan. Se tuo mukanaan turvallisuuden, onnen, toivon, johdatuksen ja siunauksen.

Silti olin edelleen – ja olen vieläkin – tavallinen ihminen. Minusta ei tullut täydellistä, mutta minusta tuli pyhä. Jeesuksen veri puhdistaa ja pyhittää. Tarvitsen Jeesusta ja Hänen armoaan joka päivä. Armo on paitsi Jumalan anteeksiantava ja rakastava asenne ihmistä kohtaan, myös voima, jota tarvitsee elämänsä jokaisessa vaiheessa. Jeesukseen turvaten jaksan elää läpi rankan työpäivän, sairauden tai kuoleman kohdatessa, pelon tai muun ahdistavan tunteen vallatessa. Jeesukselta saan viisauden ja turvan, kun teen elämässäni valintoja.

Jeesus hyväksyy minut, rakastaa minua ja pitää huolta minusta. Jeesus tarjoaa paljon parempaa kuin mikään tai kukaan muu maailmassa.

Mervi Tuominiemi